Dansekompagniet

På Musik og Kulturskolen handler danseundervisning om udtryk, kropssprog og teknik. Du får dansetræning med fokus på hele kroppen, og vi arbejder med improvisation, rytmik og koreografi.
Du møder bevægelser hentet fra stilarter som moderne dans, hiphop og jazz, og konditionen bliver sat på prøve, når vi arbejder med smidighed, styrke og balance.
Som danser er kroppen det vigtigste redskab, du har, og vi har fokus på kropssprog og formidling, så du brænder igennem på scenen.

Dansehold:

Mandag kl. 15.30 – 17.00 – fra 3. kl.
Tirsdag kl. 15.30 – 16.30 – fra 2. kl
Tirsdag kl. 16.30 – 18.00 – fra 7. kl. “Eventholdet” (optagelseskrav, se beskrivelse nederst)
Torsdag kl. 15.00 – 16.00 – 0.-3. kl.
Torsdag kl. 16.30 – 18.00 – fra 5. kl. ”Forberedelse Teknikhold” (optagelseskrav, se beskrivelse nederst)
Torsdag kl. 19.00 – 20.30 – fra 7. kl. “Teknikholdet” (optagelseskrav, se beskrivelse nederst)

Start: Uge 38  (i 32 uger)

Sted: Kulturhus Fjorden, Regnar Langesvej 1, 5300 Kerteminde.

Lærer: Naja Hind

Pris: 10 rater a 110,-
Ved tilmelding til flere dansehold gives 10% i flerfags-rabat.

Eventholdet”, 7 kl og op.

Optagelses krav:

Du skal have været danser i dansekompagniet i mindst et år.

Du skal have interesse i at være med til at forme dansekompagniet, så det hele tiden er i udvikling. Du er med til at skabe de overordnede rammer for forestillingen, scenografi, makeup, kostumer osv.

Eventholdet tager billeder til SoMe, er med til at styre budgettet, laver øveplaner, planlægger og deltager i møder omkring events, pr, og hjælpe med praktiske opgaver. Event holdet laver events ude af huset og laver deres egne koreografier til forestillingen.

“Forberedelse Teknikhold”, 5 kl og op.

Optagelses krav:

Du skal have været danser i Dansekompagniet i mindst 1 år. På dette hold varetages undervisningen i samarbejde mellem Naja og  elever, som går på Teknik Holdet for øvede dansere. På forberedelsesholdet vil der være fokus på styrketræning, teknik og smidighed. Forberedelsesholdet er først og fremmest for dansere, som ønsker at komme videre på Teknikholdet for øvede dansere – eller, hvis du bare gerne vil udfordres lidt ekstra.

“Teknik holdet” for øvede dansere, 7 kl og op.

Optagelses krav:

Du har været danser i dansekompagniet i mindst 2 år. Eller modtaget undervisning i ballet og moderne dans i mindst 2 år.

Du overvejer måske en danseuddannelse, at blive professionel danser eller/og at være en af

dansekompagniets hjælpetrænere?

På teknik holdet underviser Louise Hanfgarn, som går på Danse grunduddannelsen på balletskolen.

Vi forventer du har en seriøs og dybtfølt tilgang til dansen. At du er klar til at presse dig selv og kæmpe videre, selvom det er svært. Du skal holde af gentagelser, styrketræning og at blive rettet på hele tiden.

Samtidig forventer vi, at du ekstra i høj grad er kærlig og omsorgsfuld over for dansekompagniets yngre dansere og altid motivere og opmuntre dem til at være i dansen, med hjertet først.

I Dansekompagniet er det kærlighed først, så teknik!

FØL, 2 kl og op.

Som føl i dansekompagniet, får du mulighed for at hjælpe Naja og hjælpetrænerne, med at skabe gode og trygge rammer for de yngste dansere i dansekompagniet. Som føl, går du gratis på det hold du er hjælper på, du skal deltage og modtage undervisning på mindst ét hold ved siden af det hold du er hjælper på.

HJÆLPETRÆNERE, 7 kl og op.

Optagelseskrav:

Du skal have gået på Lou’s hold mindst et

år og samlet have danset i dansekompagniet mindst 3 år. Du skal være aktiv danser i dansekompagniet, på et eller flere hold ud over det eller de hold du selv underviser på.

Som hjælpetræner får du et stort ansvar for de elever der går på ‘dit’ hold. Du får ansvar for at lave og undervise i mindst én koreografi til den årlige danseforestilling og du skal kunne lave og gennemføre opvarmnings, styrke og udstræknings forløb. Naja er altid med og har ansvaret for at guide og vejlede. Naja underviser også på alle de hold du er hjælpetræner på. Du går gratis på de hold du er hjælpetræner på.